Regulamin sklepu internetowego
Obowiązuje od 1.04.2021
Informacja o niezbywalności praw konsumenta
Sklep Internetowy krakowskiesloiki.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta.
Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów, przysługujących im na mocy przepisów prawa a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. Postanowienia wstępne
1. Niniejszy regulamin określa warunki sprzedaży świadczonej w ramach sklepu internetowego pod adresem www.krakowskiesloiki.pl, prowadzonego przez przedsiębiorstwo Krakowskie Słoiki Paweł Szmuc z siedzibą w Krakowie.
2. Dla potrzeb interpretacji niniejszego Regulaminu, poniższe postanowienia oznaczają:
1. Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki sprzedaży oraz świadczenia usług elektronicznych,
2. Sklep internetowy (Sklep) – prowadzony przez Sprzedawcę sklep internetowy, prowadzony pod adresem www.krakowskiesloiki.pl,
3. Sprzedawca – Krakowskie słoiki Paweł Szmuc z siedzibą w Krakowie przy ul.Reduta 26e/23 (31-421), NIP 8672187084, REGON 387481287,
4. Klient – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną a która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie Usługi elektronicznej,
5. Produkt – towar prezentowany w Sklepie internetowym, będący rzeczą ruchomą, przeznaczony do sprzedaży,
6. Konsument – Klient, będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego,
7. Dzień roboczy – każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
8. Użytkownik – każdy pojedynczy użytkownik sieci Internet, korzystający z Usług elektronicznych świadczonych w Sklepie internetowym,
9. Strona – Usługodawca, Sprzedawca lub Klient,
10. Zamówienie – złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego, oświadczenie Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Produktu prezentowanego w Sklepie internetowym,
11. Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta klienta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego,
12. Konto klienta – podstrona Sklepu, w ramach której gromadzone są m.in. informacje o Zamówieniach Klienta w Sklepie internetowym,
13. Umowa sprzedaży – zawarta w wyniku Zamówienia, między Klientem a Sprzedawcą, umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego (zawierana w języku polskim),
14. Usługi elektroniczne – usługi świadczone przez Sprzedawcę, drogą elektroniczną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.),
15. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.),
16. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827),
17. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
18. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
19. Przedsiębiorca – Klient, będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki i zasady, każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu lub określone w odrębnym dokumencie.
2. Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
1. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy:
1. Dostęp do sieci Internet.
2. Przeglądarka internetowa Google Chrome w wersji 8 lub nowszej, Safari w wersji 10 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej, Internet Explore w wersji 7.0 lub nowszej, Microsoft EDGE w wersji 14 lub nowszej.
3. Włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Program do odczytu plików formatu PDF.
3. Świadczenie usług elektronicznych
4. Sprzedaż produktów
-
- 1. Przedmiotem sprzedaży są produkty wykonane na bazie wosku sojowego, zaprezentowane na stronie internetowej www.krakowskiesloiki.pl.
- 2. Wszystkie produkty wykonywane są ręcznie, z wykorzystaniem naturalnych składników.
- 3. Oferta sklepu internetowego jest aktualizowana na bieżąco.
- 4. Sprzedaż produktów prezentowanych w naszym sklepie zwolniona jest z podatku VAT na podstawie zwolnienia podmiotowego z podatku VAT (odnośnik do ustawy)
- 1. Ceny produktów prezentowanych w Sklepie są cenami brutto. Nie zawierają kosztów dostawy.
5. Metody płatności
1. Sprzedawca umożliwia następujące formy płatności elektronicznych:
-przelewem online,
-kartą płatniczą,
-BLIKiem.
2. Wszystkie płatności elektroniczne dokonywane są przez bramkę płatniczą paynow, usługę oferowaną przez bank mBank SA.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania płatności z tytułu Umowy sprzedaży w terminie 7 dni od jej zawarcia. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do dokonania zapłaty wraz z wyznaczeniem dodatkowego terminu może odstąpić od Umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu cywilnego.
6. Dostawa
1. Dostawa możliwa jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Sprzedawca oferuje następujące możliwości dostawy Produktów:
– dostarczenie za pośrednictwem firmy kurierskiej (Inpost S.A.) na wskazany przez Klienta (w trakcie składania Zamówienia) adres,
– dostarczenie do wskazanej przez Klienta (w trakcie składania Zamówienia) automatycznej skrytki pocztowej (Paczkomaty firmy Inpost S.A.),
3. Koszty dostawy Produktu oraz termin realizacji Zamówienia są każdorazowo wskazane w opisie Produktu w Sklepie internetowym.
4. Termin realizacji zamówienia liczony jest w Dniach Roboczych. Bieg terminu realizacji rozpoczyna się w dniu otrzymania zapłaty.
5. Zgodnie z art. 546 § 2 Kodeksu cywilnego, w razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności, niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
7. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów będących Przedsiębiorcami.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą, bez podawania przyczyny w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia. Z tego tytułu Przedsiębiorcy nie przysługują żadne roszczenia względem Sprzedawcy.
3. W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami, Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Z chwilą wydania Produktu/Produktów, będących przedmiotem Umowy sprzedaży przewoźnikowi, na Przedsiębiorcę przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem/Produktami oraz niebezpieczeństwo ich przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
5. Przedsiębiorca, zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki oraz Produktu/Produktów w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub innych zastrzeżeń podczas odbioru Produktu/Produktów, należy sporządzić w obecności przewoźnika protokół zastrzeżeń, określając precyzyjnie ilość i rodzaj Produktów oraz ich uszkodzenia zgodnie z procedurą obowiązującą u danego przewoźnika.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania przewoźnika oraz nie odpowiada za szkody wynikające z podania niepoprawnych danych przez Klienta w trakcie składania Zamówienia (np. przez błędne podanie danych kontaktowych lub adresu odbioru).
7. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem zostaje wyłączona.
8. Wszelkie ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
8. Reklamacje
9. Uprawnienia do odstąpienia od umowy
1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane poprzez wysłanie oświadczenia mailem na adres sklep@krakowskiesloiki.pl lub listownie na adres Krakowskie słoiki Paweł Szmuc, ul. Reduta 26e/23, 31-421 Kraków.
2. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej, liczy się od dnia w którym nastąpiło dostarczenie Produktu, w przypadku Umowy sprzedaży a gdy umowa dotyczy świadczenia Usługi elektronicznej – od dnia jej zawarcia.
3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa uważana jest za niezawartą. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od wysłania oświadczenia.
4. Sprzedawca dokonuje zwrotu Klientowi, dokonanych przez niego płatności niezwłocznie po otrzymaniu zwrotu Produktu, jednak nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki.
5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub na wskazany przez Konsumenta numer rachunku bankowego.
6. Koszty związane z odstąpieniem od Umowy sprzedaży przez Klienta będącego Konsumentem ponosi Klient.
7. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego kosztów przesyłki.
10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
11. Dane osobowe
12. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
2. Sprzedawca ma prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. Zamówienia przyjęte do realizacji przed wejściem zmian w życie wykonywane są na zasadach dotychczasowych. Sprzedawca zobowiązuje się poinformować Użytkowników o zmianach w regulaminie w informacji na stronie głównej Sklepu internetowego oraz Użytkowników, posiadających konto, za pośrednictwem wiadomości e-mail na podany przez nich w formularzu rejestracyjnym adres.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym dokumencie, zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa, w tym Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.